fi | sv | eng

Lean-workshop järjestöille: Miten hyödyntää Leaniä uuden toimintamallin levittämisessä

Aika: 31.10.2017, klo 12.00–15.00

Paikka: SOSTEn toimisto, koulutustila Jungman, 6. kerros, Yliopistonkatu 5, Helsinki

Kohderyhmä: Järjestöissä kehittämistehtävissä työskentelevät

Tule hakemaan uudenlaista näkemystä ja konkreettisia työkaluja järjestöjen kehittämistyöhön ja uusien toimintamallien levittämiseen!

Näillä Innokylän järjestötreeneillä tutustumme Lean-menetelmään itse tehden, työpajatyöskentelynä. Aiheena on, miten uuden toimintamallin levittämisessä voi hyödyntää Lean Service Creationia.

Lean Service Creation on Futuricen luoma innovaatioprosessi ja työkalusetti, joka soveltuu erilaisiin projekteihin. LSC:ssä yhdistyvät parhaat käytännöt:

  • startup-maailmasta
  • käyttäjälähtöisestä ajattelusta
  • ketterästä kehityksestä sekä
  • tiedolla johtamisesta.

LSC on kaikille avoin ja ilmainen menetelmä.

Vetäjinä kokeneet palvelumuotoilijat

Workshopin kouluttajina ja fasilitoijina toimivat Futuricen kokeneet palvelumuotoilijat:

Mirkka Länsisalo on fasilitoinut kymmeniä LSC-työpajoja ja haastellut satoja ihmisiä. Palvelumuotoiluosaamista on kertynyt monilta aloilta puhelimien käyttäjäkokemuksesta terveydenhuollon palvelukokemukseen.

Salla Heinäsella on yli 10 vuoden kokemus palvelumuotoilusta ja yhteiskehittämisestä. Myös Sallan kokemus on laaja-alaista: valtionhallinnon palvelumuotoilusta raskaan teollisuuden ohjausjärjestelmien suunnitteluun.

Vuonna 2000 perustettu Futurice rakentaa asiakkailleen digitaalisia palveluja, kuten web- ja mobiiliohjelmistoja. Yrityksen tyypillistä asiakaskuntaa ovat mediatalot ja teleoperaattorit, mutta digitalisaation levitessä myös perinteiset teollisuudenalat energiateollisuudesta autonvalmistajiin ovat heränneet digitalisaation mukanaan tuomiin liiketoiminnan mahdollisuuksiin. Futurice on käyttänyt LSC:tä sadoissa asiakasprojekteissaan, opettaa sitä yliopistoissa, ja useat isot suomalaisyritykset ovat ottaneet sen innovaatiostrategiaansa, esimerkiksi:

  • Helsingin kaupunginmuseo käytti LSC:tä aikakoneen rakentamiseen
  • Wärtsilä uudistaa sen avulla koneiden huoltoliiketoimintaansa
  • Posti kehittää organisaatiokulttuuriaan nopeammaksi ja asiakaslähtöisemmäksi.
  • Ilmoittautuminen

Hinta

Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu tästä

Lisätiedot

Riitta Ikonen
koulutussuunnittelija
riitta.ikonen @ soste.fi

Tuula Kolari
koordinaattori, Innokylä
tuula.kolari @ soste.fi

 

Mirkka Länsisalo työskentelee Futuricella, ja hänen vahvuutenaan ovat käyttäjätutkimuksen eri menetelmät.

Salla Heinänen on fasilitoinut lukuisia palvelumuotoilutyöpajoja LSC-menetelmin.