fi | sv | eng

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto

Kiinnostaako yhteiskunnallinen vaikuttaminen markkinoinnin keinoin?

Koulutusaika: 24.11.2017 - 1.2.2019

Jos haluat johtaa ja suunnitella yhteiskunnallista toimintaa tavoitteellisesti sekä saada aikaan positiivisia muutoksia kohderyhmän käyttäytymisessä, tämä koulutus on sinua varten. Koulutus antaa sinulle uusia eväitä asiakaslähtöisyyteen, segmentointiin ja asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseen sekä markkinointiviestinnän eri keinojen käyttöön. Koulutuksessa perehdyt ihmisten käyttäytymiseen ja käyttäytymisteorioihin, opit ymmärtämään mikä kohderyhmää motivoi, tutustut eri tutkimusmenetelmiin ja saat työkaluja oman toimintasi kehittämiseen.

Koulutuksen toteuttaa Omnia yhteistyössä STEA:n, Sitran ja SOSTEn kanssa

Lataa koulutuksen pdf-esite täältä >>

Mitä valmiuksia tarvitsen?

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto on suunnattu viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille ja organisaation toiminnan suunnittelusta ja kehittämisestä vastaaville henkilöille.

Minkälaisiin tehtäviin valmistun?

Markkinoinviestinnän muutosagenttina edistät hyvinvointia ja edesautat ihmisten käyttäytymisen muutosta. Työtehtäviesi teemoja voivat olla esimerkiksi tupakoinnin vähentäminen, kestävä kehitys, kierrättäminen, ruokahävikin vähentäminen tai liikunnan lisääminen.

Työpaikkasi voi olla järjestössä, julkisella sektorilla tai liike-elämän palveluksessa.

 

Kenelle

Koulutus on suunnattu henkilöille, joiden tehtäviin kuulluu hyvinvoinnin edistäminen ja muutoksen aikaansaaminen ihmisten käyttäytymisessä olipa kyseessä tupakoinnin vähentäminen, kestävä kehitys, kierrättäminen, ruokahävikin vähentäminen tai liikunnan lisääminen.

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto soveltuu niin järjestöissä, julkisella sektorilla kuin liike-elämän palveluksessa työskenteleville. Se sopii viestinnän ja markkinoinnin parissa työskenteleville sekä organisaation toiminnan suunnittelusta ja kehittämisestä vastaaville henkilöille.

Haku koulutukseen ja opiskelijavalinta

Hakuaika 1.7.2017 - 1.10.2017.

Lisätietoja täältä.

Tutkinto suoritetaan näyttötutkintona, joten opiskelijalla pitää olla sellainen työpaikka, jossa tutkinto on mahdollista suorittaa.

Koulutusaika ja -paikka

Koulutusaika: 24.11.2017 - 1.2.2019
Koulutus alkaa marraskuussa 2017 ja kestää 1 1/2 vuotta.

Toimipiste: Omnian aikuisopisto, Espoon keskus, Kirkkokatu 16 A

Toteutus ja koulutuksen sisältö

Koulutus painottuu yhteiskunnalliseen markkinointiin ja siinä tarvittaviin työkaluihin. Koulutus antaa uusia eväitä asiakaslähtöisyyteen, segmentointiin ja asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseen sekä markkinointiviestinnän eri keinojen käyttöön.

Koulutuksessa perehdytään ihmisten käyttäytymiseen ja käyttäytymisteorioihin, opitään ymmärtämään mikä motivoi kohderyhmää, tutustutaan eri tutkimusmenetelmiin sekä annetaan työkaluja oman toimintansa kehittämiseen.

Opiskelun edetessä opiskelija tuottaa seuraavat tutkinnon osiin liittyvät työelämän tehtävät:

  • Markkinointiviestinnän projektisuunnitelma
  • Markkinointiviestinnän toimenpidesuunnitelma
  • Oman toiminnan ja osaamisen kehittämissuunnitelma
  • Asiakkuusmarkkinointisuunnitelma/Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma

Koulutuksen sisältö

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinnon osaamisala on Markkinointiviestinnän strateginen suunnittelu, joka edellyttää yhden pakollisen ja kahden valinnaisen tutkinnon osan suorittamista.

Pakollinen tutkinnon osa:

  • Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus

Valinnaiset tutkinnon osat:

  • Markkinointiviestinnän projektin johtaminen
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • Digitaalinen markkinointiviestintä

Hinta ja peruutusehdot

Hinta
550 euroa + 58 euroa tutkintomaksu

Oppisopimuskoulutuksena hinta 58 euroa

Peruutusehdot

Mikäli opiskelija on ottanut opiskelupaikan vastaan ja eroaa kuukauden kuluessa opintotojen alkamisesta, peritään 50% opiskelijamaksusta. Tämän jälkeen tehdyistä eroista peritään koko opiskelumaksu.

Tutkintomaksua ei palauteta, mikäli tutkinnon suorittaja peruuttaa tutkinnon suorittamisen ilmoittautumisen jälkeen.

Lisätietoja

Omnian aikuisopisto: Sari Kunnas, tutkintovastaava
p. 040 126 7420, sari.kunnas @ omnia.fi

SOSTE: Erica Mäkipää, erityisasiantuntija
p. 050 544 5771, erica.makipaa @ soste.fi

"Yhteiskunnallinen markkinointi on lähestymistapa, johon pohjautuvilla
toimenpiteillä pyritään muuttamaan tai ylläpitämään ihmisten
käyttäytymistä siten, että se hyödyntää sekä yksilöitä että yhteiskuntaa
yleisesti, kestävää hyvinvointia edistävään suuntaan. Sen avulla tavoite
tehdään näkyväksi ja vaikuttavat keinot innostaviksi ja konkreettisiksi."

(täydennetty NSMC:n määritelmää, suom. Sosiaalisen markkinoinnin ABC, THL, s. 4)