fi | sv | eng

Talous- ja hallintopäivät järjestöille - Seuraa ja raportoi!

21.-22.11.2012, Helsinki

Talous- ja hallintopäivät on valtakunnallinen ajankohtaisseminaari, jossa käsitellään järjestöjen taloutta ja hallintoa koskevia kysymyksiä. Tilaisuus tarjoaa ajankohtaista tietoa talous- ja hallintoasioista järjestötoimijoille ja verkottaa järjestöissä asian äärellä työskenteleviä.

Talous- ja hallintopäivät on tarkoitettu järjestöjen talousjohtajille ja -päälliköille, toiminnanjohtajille, hallintopäälliköille, luottamushenkilöille ja muille talouden ja hallinnon parissa työskenteleville järjestötoimijoille.

Ohjelmassa tänä vuonna on mm. kirjanpidon ajankohtaisia asioita, raportointia (toimintakertomus ja vuosikertomus) ja sisäistä valvontaa. Esillä ovat myös hallintotavan kysymykset. Lisäksi  RAY esittelee uutta seurantajärjestelmää, uudistuneita lomakkeita sekä niiden täyttö- ja käyttöohjeita.

Toisen päivän päätteeksi järjestölakimies vastaa järjestöjen hallitustyöskentelyä, yhdistyslakia ja hyvää hallintoa koskevia kysymyksiin.

Kysymyksiä sekä RAY:n edustajille että järjestölakimiehelle voi esittää ennakkoon ilmoittautumislomakkeen yhteydessä.

Tulostettava ohjelma (pdf).

OHJELMA

 

9.00
Ilmoittautuminen ja kahvit
10.00
Tervetuloa!

Kirsi Anttila, talousjohtaja, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

Ajankohtaista avustusvalmistelussa

Sini Toikka, kehittämiskoordinaattori, RAY

11.30
Lounas
12.30
Avustuksien käytön valvonnan kuulumiset
Varallisuuskriteerit

Kristian Seemer, valvontapäällikkö, RAY

Muita ajankohtaisia asioita:
- järjestöjen sisäinen valvonta
- RAY:n tarkastusmetodologian uudistus

Matias Lahti, erityisasiantuntija, RAY

14.00
Iltapäiväkahvit
14.30
Treffaa tarkastaja, jakaannutaan kolmeen työpajaan, RAY

Kristian Seemer, valvontapäällikkö, Matias Lahti, erityisasiantuntija ja Tea Jansson, tarkastaja, RAY

16.00
Päivä päättyy
8.15
Aamukahvit
8.30
Ajankohtaista kirjanpidosta

Johanna Perälä, KHT, partneri, PwC Oy ja Samuli Perälä, KHT, partneri, PwC Oy

Avoin raportointi

Johanna Perälä ja Samuli Perälä

Tehokas sisäinen valvonta - sähköisen taloushallinnon tarjoamat mahdollisuudet

Jarkko Sihvonen, partneri, PwC Oy

11.45
Lounas
12.45
Tuloverotus

Katariina Pöyhönen, veroasiantuntija, KPMG Oy

Hyvä hallinto

Anneli Pahta, järjestölakimies, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

14.30
Iltapäiväkahvit
Anneli auttaa – Järjestölakimiehen kyselytunti
15.30
Päivä päättyy

Koulutuspaikka

Koulutus järjestetään Helsingissä Hotelli Haagassa (Nuijamiestentie 10).

Hotelli Haaga sijaitsee Hämeenlinnanväylän/moottoritie 3:n varrella. Sinne pääsee sujuvasti bussilla (linjat 40, 42, 43, 63) ja lähijunalla (Huopalahden asemalle, junat M, L, E ja A).

Osallistumismaksut

Osallistumismaksu on SOSTEn jäsenille 210 € ja muille 240 € (sisältää kahvit ja materiaalit).

Lisätietoja

Koulutussihteeri Eila Enden, puh. 050 591 4697

Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@soste.fi