fi | sv | eng

Hankinnat haltuun!

Talous- ja hallintopäivät järjestöille

20.-21.11.2013, Helsinki

Huolettaako hankintalaki? Mietityttääkö varainhankinta?
Tänä vuonna ne ovat pääteemoina järjestötoimijoiden valtakunnallisilla Talous- ja hallintopäivillä marraskuussa. Lisäksi päivillä käsitellään mm. tapahtuman järjestäjän vastuita, taloudellisten riskien hallintaa tapahtumien toteutuksessa, tilinpäätöksen laadintaan liittyviä kysymyksiä RAY:n näkökulmasta ja AUP-raportointia. Tilaisuus on tarkoitettu järjestöjen talousjohtajille ja -päälliköille, toiminnanjohtajille, hallintopäälliköille, luottamushenkilöille, sekä muille talouden ja hallinnon parissa työskenteleville järjestötoimijoille.

Asiantuntija-alustusten lisäksi osallistujat pääsevät ensimmäisenä päivänä jakaantumaan ennakkoon valitsemiinsa osaseminaareihin. Osaseminaareja on kolme, joista voi valita yhden. Ilmoittautumisen yhteydessä voi myös esittää RAY:n asiantuntijoille kysymyksiä, joita käsitellään toisen päivän kyselytunnilla.

 
Onnistunut tapahtuman järjestäminen ja järjestäjän vastuu

Miten järjestetään onnistunut tapahtuma?
Osaseminaarissa keskitytään mm. tapahtuman järjestämiseen liittyviin
- velvoitteisiin ja vastuihin
- lupa-asioihin ja lakeihin
- turvallisuuteen ja sopimuskysymyksiin
- kokonaisuuden hallintaan
Lisäksi osallistujat saavat mukaansa muistilistan asioista, joista vastuullisen tapahtumanjärjestäjän tulee huolehtia ja jotka tulee huomioida.

Varainhankintaa kädet rahassa

Kuinka rakennat puhuttelevan ja teknisesti hyvin toimivan varainhankintapyynnön? Mitkä varainhankintamuodot sopisivat sinun järjestöllesi parhaiten? Osaseminaarissa mietitään mm.
- miten varainhankintapyyntö rakennetaan?
- kuinka toimitaan tavoitteellisesti?
- eri varainhankintamuodot ja niiden soveltuvuus erityyppisille järjestöile
- hyviä käytäntöjä

Yhdistyksen toiminnantarkastus

- Toiminnantarkastajan kelpoisuusvaatimukset
- Toiminnantarkastuksen sisältö
- Toiminnantarkastajan riippumattomuus
- Toiminnantarkastuskertomus
- Toiminnantarkastajan vastuu

 
Paikkoja on rajoitetusti, joten varaa omasi heti!

Tulostettava ohjelma (pdf)

OHJELMA

 

9.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvit
10.00
Päivien avaus

Kirsi Anttila, talousjohtaja, SOSTE

Katsaus järjestöjen varainhankintaan

Tiina Saukko, puheenjohtaja, VaLa ry

 10.45
Varainhankinnan raportointi

Samuli Perälä, KHT, PwC

11.30
Lounas (omakustanteinen)
12.30
Varainhankinta - Emotional Business

Salla Saarinen, varainhankinnan ja kampanjoinnin valmentaja, Radical Soul

14.00
Iltapäiväkahvit
14.30
Jakaantuminen osaseminaareihin. Valitse yksi.

1. Onnistunut tapahtuman järjestäminen ja järjestäjän vastuu
Jari-Pekka Jouppi, markkinointi- ja myyntijohtaja, Creamentor Oy
Tiina Schaarschmidt-Pernaa, Vakuutusyhtiö If

2. Varainhankintaa kädet rahassa
Salla Saarinen, varainhankinnan ja kampanjoinnin valmentaja, Radical Soul Oy

3. Yhdistyksen toiminnantarkastus
Anneli Pahta, järjestölakimies, SOSTE

16.00
Päivän työskentely päättyy

8.15
Aamukahvi
8.30
Hankintalaki

Milla Vihavainen-Kiuru, lakimies, RAY
Pasi Ylitalo, toiminnanjohtaja, PHT ry
Annamari Kontio, varatuomari, PTCServices Oy

11.00
Lounas (omakustanteinen)
12.00
AUP-raportointi ja ajankohtaisia havaintoja RAY:n valvonnan näkökulmasta

Matias Lahti, erityisasiantuntija, RAY

13.30
Iltapäiväkahvit
14.00
Tilinpäätöksen laadintaan liittyviä kysymyksiä RAY:n näkökulmasta

Kristian Seemer, valvontapäällikkö, RAY

14.45
RAY:n kyselytunti

Ilmoittautumisen yhteydessä voi esittää kysymyksiä ennakkoon!

15.30
Päivien päätös

Osallistumismaksut

Hinta on SOSTEn jäsenille 130 € ja muille 160€, yksi päivä 80€ (sisältää kahvit ja materiaalin). Lounas on omakustanteinen.
Jokainen huolehtii mahdollisista majoituskuluista ja järjestelyistä itse.

Peruutusehdot:

Jos joudut peruuttamaan osallistumisesi, tee se kirjallisesti koulutus@soste.fi

Ilmoittautumisen voi perua maksutta 6.11. mennessä. Toisen henkilön voi vaihtaa maksutta osallistujaksi kaikissa ilmoittautumistapauksissa.

Muut yleiset peruutusehdot.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautudu 6.11. mennessä!

Pääset ilmoittautumislomakkeeseen tästä.

Koulutuspaikka

Hotelli Haaga, Nuijamiestentie 10.

Lisätietoa kulkuyhteyksistä hotelli Haagan sivuilla.

Lisätietoja

Ohjelma
Järjestölakimies Anneli Pahta, puh. 040 742 9511

Käytännön järjestelyt
Koulutussuunnittelija Jennika Orpana, puh. 040 752 2595

sähköpostiosoitteet muodossa etunimi.sukunimi @ soste.fi

Otteita edellisen vuoden palautteista:


"Oli aika sisältörikas
koulutus, ei siihen olisi
mahtunut enää mitään
uutta"


"Hyviä käytännön
ohjeistuksia"